dc1 "blog"

Precz ze stereotypami i polityczna poprawnoscia

Steve Jobs to hipokryta

with one comment


Steve Jobs o Adobe Flash i dlaczego nigdy go nie bedzie na iPhone (ale paradoksalnie jest na OSX, Android i Windows).

Pierwszym argumetem jest to, ze Flash jest „zamknietym” systemem, cytat z otwartego listu do Adobe:

Adobe’s Flash products are 100% proprietary. They are only available from Adobe, and Adobe has sole authority as to their future enhancement, pricing, etc. While Adobe’s Flash products are widely available, this does not mean they are open, since they are controlled entirely by Adobe and available only from Adobe. By almost any definition, Flash is a closed system.

Widac ze Steve wraca do formy sprzed czasow kiedy go wlasnie za ten poziom glupoty i hipokryzji wykopano z Apple.

Wiecej pierdol pisza tylko juz fanboje Apple.
Nie od wczoraj wiadomo, ze iPhone jest maksymalnie kontrolowany przez Apple i to Apple decyduje o zyciu i smierci aplikacji w AppStore. A wiele, dobrych aplikacji poprostu odpadlo, albo za „cycki” albo za „bo tak chcemy i juz”.

Apple zostalo zbudowane wlasnie na zamknietych systemach i celowym ograniczaniu dostepnosci i funkcjonalnosci (wystarczy popatrzec na pierwsze Maki i ich kompatybilnosc gniazd z innymi komputerami, albo iPhone).

Kolejnym argumentem jest ilosc gier (50 000) vs gry Flash (setki tysiecy jesli nie miliony). Jak to skomentowac? Co bedzie nastepne? Ilosc aplikacji na iPhone vs ilosc aplikacji na PC????

Porowanie HTML5 z Adobe Flash to juz totalna masakra. Nawet z wszystkimi zaletami HTML5/JS/CSS nadal, nijak to sie ma do technologii Flash.

Najbardziej rozbraja argument, o tym, ze Flash na Mac jest niedopracowany i niebezpieczny (wiec analogicznie na iPhone tez bedzie taki). Dziwne, ze tylko na Mac, bo jakos na platormie WinPC Flash dziala wysmienicie.Na Android tez.Skoro  Flash jest taki „be” to dlaczego, mimo wszystko jest supportowany na OSX?

Wiele mowilo sie o tym, ze Microsoft proboje utrudniac zycie konkurencji, poprzez np, celowe wszczepianie w system „ubijaczy” konkurencyjnych aplikacji, patrzac jednak na Apple, mam wrazenie, ze wraca stary Steve, ktory byl znienawidzony przez pracownikow przez swoje chore posuniecia (ktore prawie doprowadzily do upadku pierwszego Apple) i stosuje podobne, jesli nie gorsze metody w dodatku nie kryjac sie z tym.

To wszystkie pseudo-argumenty Steve’a padaja przy pelnym aplauzie skretynialych fanbojow, ktorzy oczywiscie przyjmuja zdanie swietego Steve’a jako jedyna, niepodwarzalna i sluszna prawde.

Jedynym prawidzym powodem dla ktorego nigdy nie powstanie Flash dla iPhone, jest AppStore.
Apple straciloby kontrole nad aplikacjami i dochody z ich sprzedazy, poniewaz developerzy (i klienci) spokojnie mogliby korzystac z wodotryskow Adobe Flash ktory idealnie nadaje sie do aplikacji na urzadzenia z ekranem dotykowym.

Reklamy

Written by 1dc1

2 Maj 2010 @ 20:32

Napisane w Bez kategorii

Tagged with , , , , , ,

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] reklama dc1 przed chwilą #stevejobs #apple #adobe #flash #iphone #osx Steve Jobs to hipokryta – dc1blog.wordpress.com/…/05/02/steve-jobs-to-hipo… […]


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: